تاجر اسکاتلندی پس از تحویل کوکائین 65 هزار پوند بازپرداخت می کند


به یک تاجر اسکاتلندی پس از اعتراف به تهیه کوکائین، شش ماه مهلت داده شد تا 65000 پوند را بر اساس مزایای قانون جرم و جنایت بازپرداخت کند.

پل کلارکسون در دسامبر 2021 پس از دریافت اطلاعاتی که به پلیس داده شد، کشف کرد که او حاوی 1630 پوند کوکائین، کیسه های قابل مهر و موم مجدد که برای تهیه مواد مخدر استفاده می شود و یک تلفن همراه حاوی پیام های مربوط به عرضه مواد مخدر کنترل شده، به مدت هشت ماه زندانی شد.

پل کلارکسونپل کلارکسون
تصویر: پل کلارکسون. (ج) فیس بوک

این مرد 45 ساله که خانواده اش صاحب میخانه ها و رستوران های مختلف در آبردین هستند، در دادگاه کلانتری آبردین به دلیل تهیه مواد مخدر کلاس A بین سال های 2019 تا 2021 مجرم شناخته شد.

پس از گذراندن دوران محکومیت خود، این تاجر رسوایی هفته گذشته در دادگاه کلانتر آبردین به پرداخت 65000 پوند در مدت شش ماه بر اساس قانون درآمدهای جنایی 2002 محکوم شد.

کلارکسون قبلاً در نوامبر 2021 پس از اینکه پیام‌هایی که در تلفن او پیدا شد مربوط به معاملات مواد مخدر بود، دستگیر شد.

با این حال، تاجر رسوا این اتهامات را رد کرد و بعدا آزاد شد – تنها یک ماه بعد پس از بازجویی مجدد به زندان افتاد.

ایان وودوارد-نات وکیل دادگستری در سال 2021 گفت که کلارکسون “با سلامت روانی خود و از هم گسیختگی ازدواج خود دست و پنجه نرم کرده است”.

کلانتر موراگ مک لافلین در پرونده سال 2021 گفت: “من دریافتم که هیچ دفع دیگری مناسب نیست و دفع نگهداری مناسب است.

«وقتی این کار را انجام می‌دهم، جدیت این اتهام را در نظر می‌گیرم.

“این معامله در یک دوره زمانی قابل توجه بود، این معامله مستقیم با اعضای عمومی در یک ماده مخدر کلاس A بود – و اگرچه برای منفعت مالی نبود، اما برای منافع شخصی بود.

«من معتقدم فقط حبس به عنوان مجازات و وسیله ای برای ابراز نارضایتی مناسب است.

سینادین کورینز معاون دادستان مالی درباره حکم هفته گذشته گفت: «به دنبال محکومیت پل کلارکسون، تیم عواید جرم COPFS اکنون اطمینان حاصل کرده است که سود او از عرضه دارو برداشته شده است.

“این باید به عنوان هشداری برای همه جنایتکاران درگیر در تهیه مواد مخدر باشد که تاج و تخت با پیگرد قانونی متوقف نخواهد شد.

«حتی پس از محکومیت، ما از درآمدهای حاصل از قانون جرم استفاده خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که دستاوردهای غیرقانونی مصادره می شود.

این وجوه به وجوهی که قبلاً از عواید جرم جمع‌آوری شده و از طریق برنامه CashBack for Communities در جوامع اسکاتلندی مجدداً سرمایه‌گذاری شده است، اضافه می‌شود.»

دیدگاهتان را بنویسید