چرا BJJ بهترین هنر رزمی برای شماست؟ – خرس بی جی جی


امروزه BJJ توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان انجام می شود و بسیاری از مسابقات بین المللی و سازمان ها به این ورزش اختصاص دارند. خانواده گریسی و فرزندان آنها همچنان نقش برجسته ای در توسعه و ترویج BJJ ایفا می کنند.

جی یا کیمونو یونیفرم BJJ است. در صورتی که می خواهید No-Gi BJJ را انتخاب کنید، محافظ های راش به جای تی شرت بهترین انتخاب برای شما هستند.

جیو جیتسو برزیلی چیست؟

جیو جیتسو برزیلی (BJJ) یک هنر رزمی است که بر روی دسته دسته جمعی، تکنیک های تسلیم، چوکه ها و موقعیت های غالب تمرکز دارد. بر روی تکنیک های مبارزه با زمین برای تسلط بر حریف بزرگتر تمرکز می کند. اندازه در BJJ مهم نیست زیرا همه چیز به مهارت بستگی دارد. این از جیو جیتسو سنتی ژاپنی ساخته شد اما اکنون به یک هنر رزمی متمایز با تکنیک ها، روش های آموزشی، اصول و قوانین خاص خود تبدیل شده است.

تمرین‌کنندگان BJJ تکنیک‌هایی مانند قفل کردن مفصل، خفه کردن، و ارسال را یاد می‌گیرند. راهبردهایی را برای کنترل و تسلیم مخالفان در زمین راهنمایی می کند.

خاستگاه هنر ملایم

BJJ ریشه در ژاپن دارد. توسط میتسویو مائدا، رزمی کار ژاپنی به برزیل آورده شد. مائدا این هنر را در سال 1987 از جیگورو کانو آموخت و بعداً به گریسی ها آموزش داد. اساسا، همه چیز از زمانی شروع شد که کوند کاما در سال 1918 به برزیل رسید. گوستاوو گریسی، سیاستمدار و پدر کارلوس گریسی، به کوند کاما در ایجاد جامعه مهاجرت ژاپنی کمک کرد.

بعدها، کوند کاما به پسر بیش فعال گوستاوو، کارلوس گریسی، جیو جیتسو را آموزش داد. گریسیز عمر خود را صرف آموختن و ترویج هنر لطیف، همانطور که به آنها آموخته بود، گذراند. در دهه‌های 1980 و 1990، BJJ از طریق موفقیت اعضای خانواده گریسی در مسابقات قهرمانی اولیه مبارزه نهایی (UFC) به شهرت و محبوبیت بین‌المللی دست یافت.

تسلط Gracies بر رویدادهای اولیه UFC اثربخشی BJJ را در سناریوهای زندگی واقعی نشان داد.

Gi & No-Gi BJJ

دو نوع BJJ وجود دارد، Gi BJJ و No-Gi BJJ. تفاوت این دو در لباس و تکنیک مبارزه آنهاست.

بی جی جی بدهید

در Gi BJJ، تمرین‌کنندگان «گی» یا «کیمونو» می‌پوشند. این برای جیو جیتسو برزیلی ضروری است. Gi BJJ به خاطر گرفتن‌ها معروف است زیرا می‌توانید از Gi حریف برای کنترل حرکات او استفاده کنید. کنترل حریف نسبتاً آسان است. به همین دلیل است که ابتدا به مبتدیان آموزش داده می شود.

Choke را می توان در No-Gi BJJ نیز اعمال کرد، اما در Gi BJJ اعمال آنها نسبتاً آسان است. این چوک ها عبارتند از Ezekiel Choke، Cross Collar Choke، Clock Choke و بسیاری دیگر.

به دلیل در دسترس بودن دستگیره ها و موقعیت ها، فنی تر از No-Gi BJJ است. تأکید بیشتری بر مبانی و مبانی هنر دارد. بسیاری از تمرین‌کنندگان از تاریخچه و اهمیت فرهنگی یونیفرم لذت می‌برند. تمرین با Gi می تواند به شما کمک کند تا به ریشه های این هنر و تبار طولانی آن متصل شوید.

No-Gi BJJ

از طرف دیگر، No-Gi BJJ شامل پوشیدن Gi نیست. کمی با Gi BJJ متفاوت است زیرا چیزی وجود ندارد که بتوانید نگه دارید. اگر می خواهید پیروز شوید، باید بر تکنیک ها مسلط شوید. در No-Gi BJJ می توان از تکنیک هایی مانند زانوبند جانبی، پاس قفل بدن، آشی گارامی و کنترل زین استفاده کرد. No-Gi BJJ اغلب با 10th Planet Jiu-Jitsu ترکیب می شود. هر دو ورزش No-Gi هستند اما در تکنیک ها با هم تفاوت دارند.

این یک شکل عملی دفاع شخصی است. معمولا سرعت آن بیشتر از Gi BJJ سنتی است. اصطکاک کمتری در غیاب Gi وجود دارد و به شما امکان می‌دهد سریع‌تر حرکت کنید و سریع‌تر بین موقعیت‌ها جابه‌جا شوید. بدون Gi، دستگیره‌های کمتری در دسترس است که تمرین‌کنندگان را مجبور می‌کند تا مجموعه‌ای از مهارت‌های کامل‌تر را توسعه دهند.

NoGi BJJ برای کنترل حریفان بیشتر بر روی استفاده از زیر قلاب ها، اورهوک ها و یقه ها تمرکز دارد. در دسترس تر از Gi BJJ است زیرا نیازی به یونیفرم تخصصی ندارد.

دلایلی که چرا BJJ بهترین هنر رزمی برای شماست

BJJ امروزه یکی از پرطرفدارترین و آموخته ترین هنرهای رزمی است. این عمدتا به دلیل تکنیک های تسلیم و اهرمی است که یک فرد کوتاه قد بر حریف بزرگتر دارد. حتی اگر می خواهید MMA را دنبال کنید، باید تکنیک های ارسال BJJ را یاد بگیرید تا به یک مبارز همه کاره تبدیل شوید.

یک سیستم دفاع شخصی موثر

جیو جیتسو برزیلی نه تنها یک هنر رزمی است بلکه یک روش زندگی است. این تکنیک ها را می توان در موقعیت های واقعی به کار برد. به شما کمک می کند از اتفاقات ناخواسته/خطرناک فرار کنید. این به شما کمک می کند تا حریف را روی زمین کنترل کنید، جایی که می توانید تهدید را خنثی کنید و از آن اجتناب کنید.

چوک ها و قفل های مفصلی می توانند به سرعت حریف را بدون ایجاد آسیب جدی ناتوان کنند. این چوک ها به شما این امکان را می دهند که میزان آسیبی که می توانید به حریف خود وارد کنید را کنترل کنید. در زندگی واقعی، بسیار بعید است که افراد اسلحه حمل کنند. به همین دلیل است که BJJ یک سیستم دفاع شخصی موثر است زیرا از شما محافظت می کند.

یک تمرین کل بدن

تمرین BJJ یک تمرین شدید است که مزیت یک تمرین کل بدن را فراهم می کند. تمام ماهیچه های بدن شما را هدف قرار می دهد و به آنها کمک می کند تا اندازه و قدرت بدست آورند. تمرین BJJ همچنین شامل تمرینات و جلسات اسپارینگ است. این تمرینات به طور همزمان روی قسمت های مختلف بدن شما کار می کنند.

در زیر تمرینات مهم BJJ برای شما آورده شده است که می تواند به شما کمک کند بدون انجام تمرینات مختلف به یک تمرین کل بدن برسید.

تمرینات کتل بل: آنها برای حالت دادن به تمام بدن، ثبات هسته و انفجار عالی هستند. آنها ترکیبی از بلند کردن وزنه برای ایجاد جرم و همچنین قدرت هستند. هماهنگی عضلات یکی از مزایای اصلی تمرینات کتل بل است. این تمرینات شامل تاب کتل بل، بلند شدن با کتل بل، چرخش روسی، ددلیفت با کتل بل و بسیاری دیگر است.

تمرینات کششی پا: این تمرینات برای کشش عضلات پای شما هستند تا بتوانید به راحتی مطالب ارسالی را اعمال کنید. انعطاف پذیری ایستا و پویا شما از طریق تمرینات کششی پا تقویت می شود. می توانید به حرکات کششی خم کننده چهار و باسن بروید.

تمرینات طناب نبرد: اینها تمرینات طناب سنگینی هستند که مخصوص مبارزان BJJ و MMA هستند. قدرت گرفتن یکی از عوامل کلیدی این تمرین است. این شامل استفاده از چندین گروه عضلانی به طور همزمان است که آنها را برای حالت دادن به تمام بدن ایده آل می کند. شما می توانید پلانک و جک های پرش را از طریق طناب های جنگی انجام دهید.

تمرینات پلانک: پلانک یک تمرین ثابت است که شکم، اریب و کمر شما را تقویت می کند. آنها وضعیت بدن را بهبود می بخشند و کمردرد را کاهش می دهند. همچنین می توانید وزنه بردارید و تمرین را شدید کنید. اساساً از وزن بدن خود برای ایجاد استقامت استفاده می کنید.

اسکات و پوش آپ: اسکوات و هل‌آپ هر دو ورزش‌هایی با وزن بدن هستند که می‌توان آن‌ها را در هر مکانی و بدون تجهیزات سخت انجام داد.

حتی اگر برای تمرین نریم، فقط جلسات رولینگ و اسپارینگ به شما کاردیوی عالی می دهد.

مزایای Gi & No-Gi BJJ

در BJJ دو نوع Gi BJJ و No-Gi BJJ وجود دارد. اکثر مبارزان در هر دو مسابقه Gi و No-Gi مبارزه می کنند. دانش هر دو حوزه را در اختیار آنها قرار می دهد. Gi BJJ قدرت Gi را برای شما فراهم می کند در حالی که No-Gi BJJ روی تکنیک های شما تمرکز می کند. اگر می خواهید به سمت MMA بروید، BJJ هنوز برای شما بسیار مفید است، به خصوص No-Gi BJJ.

افزایش عملکرد ورزشی

همانطور که قبلا ذکر شد، BJJ یک تمرین برای کل بدن است. عملکرد ورزشی شما را با عضله سازی، گرفتن و قدرت باسن افزایش می دهد. پس از یک جلسه تمرینی شدید، تغییراتی را در بدن خود احساس خواهید کرد. و به خصوص هنگامی که با شریک زندگی خود در حال چرخش هستید، متوجه خواهید شد که چقدر سریع می توانید بر او مسلط شوید.

BJJ یک تمرین با شدت بالا است که شامل حرکت مداوم است که مسئول بهبود آمادگی قلبی عروقی شما است. انجام تمرینات BJJ شما را به یک گرپللر فعال تبدیل می کند. یک تمرین‌کننده BJJ ورزشی به این معنی است که شما سالم و تناسب اندام هستید.

قدرت ذهنی و جسمی

BJJ شما را از نظر جسمی و روحی قوی می کند. BJJ می تواند از نظر ذهنی چالش برانگیز باشد، به تمرکز، استراتژی و پشتکار نیاز دارد. این به شما کمک می کند سرسختی ذهنی و انعطاف پذیری را توسعه دهید.

تکنیک های ارسال

BJJ به دلیل تکنیک های ارسال خود مشهور است. این تکنیک های ارسال مسئولیت اثبات کنترل کامل بر حریف شما هستند. شما می توانید تا حدی بر حریف خود مسلط شوید که او مجبور به تسلیم خارج از حرکت شود وگرنه دچار عواقب خواهد شد. نرخ موفقیت 100٪ را تضمین می کند.

عالی برای همه گروه های سنی

BJJ یک ورزش رزمی مرتبط با سن نیست. در هر سنی می توان آن را یاد گرفت. تنها چیزی که مهم است داشتن انگیزه و تعهد قوی نسبت به هنر ملایم است. به شما اهرمی بر قدرت خام می دهد. حتی اگر نمی خواهید این هنر را به صورت حرفه ای دنبال کنید، باز هم یک منطقه کامل برای یادگیری برای شما وجود دارد.

این یک هنر رزمی نسبتا کم تاثیر در مقایسه با سایر ورزش های رزمی مانند بوکس یا کشتی است. این اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و در حین پیشرفت با کمربندها، حس اعتبار می دهد. یادگیری مهارت‌ها و تکنیک‌های جدید، غلبه بر چالش‌ها و دستیابی به اهداف می‌تواند فوق‌العاده پاداش و توانمند باشد. مهم است که برنامه صحیح را با توجه به سن خود پیدا کنید و سپس به خوبی عمل خواهید کرد.

استقامت عضلانی

BJJ همه چیز در مورد قدرت عضلانی است. تنها زمانی می توانید بر حریف خود مسلط شوید که از نظر بدنی قوی باشید. قدرت بدنی از توده عضلانی ناشی نمی شود، بلکه از قدرت عضلانی ناشی می شود. این شامل دوره‌های کوتاه فعالیت و به دنبال آن دوره‌های استراحت کوتاه است.

این نوع تمرین می تواند با به چالش کشیدن عضلات برای عملکرد در سطح بالا برای مدت زمان طولانی تری به استقامت عضلانی کمک کند.

بیشتر این سوال پیش می آید که رژیم غذایی چه تاثیری بر تمرین BJJ شما دارد؟ پاسخ این است که رژیم غذایی مستقیماً بر تمرین شما تأثیر می گذارد. ضروری است که مقدار مشخصی از مواد مغذی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و بدنی کاملاً خوش فرم خواهید داشت.

حافظه عضلانی تیز شده

تیز شدن حافظه ماهیچه ای یکی از دلایلی است که تمرین کنندگان BJJ را به عنوان یک هنر رزمی می پذیرند. در طول تمرین BJJ، تمرین‌کنندگان تکنیک‌ها را چندین بار تکرار می‌کنند. این باعث می شود عضلات شما به حرکات عادت کنند. تکنیک ها در حافظه عضلانی شما ذخیره می شوند. به همین دلیل است که برای اکثر مبارزان BJJ استفاده از تکنیک ها آسان است. فقط به این دلیل است که آنها تکنیک ها را به خاطر می آورند.

تکرار کمک می کند تا حرکات به صورت خودکار و غریزی انجام شود و به شما امکان می دهد تکنیک ها را بدون نیاز به فکر آگاهانه در مورد آنها اجرا کنید. به همین دلیل است که مربیان و مربیان BJJ در مورد جلسات رول و اسپارینگ بسیار جدی هستند. یادگیری تکنیک های BJJ یک چیز است و در نظر داشتن زمان استفاده از کدام تکنیک چیز دیگری است.

تمرین تکنیک های BJJ به آرامی و عمدی می تواند به تقویت حافظه عضلانی کمک کند و به شما امکان می دهد روی جزئیات هر حرکت تمرکز کنید. تمرین به آرامی حرکات پیچیده را به بخش‌های کوچک‌تر و قابل درک‌تر تقسیم می‌کند که به خاطر سپردن آسان‌تر است.

اگر کاملاً به BJJ متعهد هستید، تجسم چیز دیگری است که می توانید انتخاب کنید. با تجسم تکنیک های BJJ در ذهن خود، یک مسیر ذهنی ایجاد می کنید که اجرای تکنیک ها را آسان تر می کند.

شما را به یک همه کاره تبدیل می کند

اگرچه لگد زدن و مشت کردن جزئی از BJJ نیست، اما هنوز هم در نظر گرفته می شود که BJJ شما را به یک همه کاره تبدیل می کند. در شرایط جنگی، BJJ مجموعه ای از مهارت های همه جانبه را در اختیار شما قرار می دهد. BJJ یک هنر رزمی همه کاره است که می تواند با سبک های مختلف مبارزه سازگار شود. می‌توان از آن در ترکیب با تکنیک‌های ضربه‌ای استفاده کرد و به گراپلرها اجازه می‌دهد هم در تکنیک‌های ضربتی و هم در تکنیک‌های ضربه زدن مؤثر باشند.

از نظر تناسب اندام، BJJ به سطح بالایی از آمادگی جسمانی و آمادگی جسمانی نیاز دارد. BJJ مهارت های مبارزه زمینی، تکنیک های ضربتی، استراتژی و تاکتیک ها، سختی ذهنی و شرطی سازی را در اختیار شما قرار می دهد.

غذای آماده

جیو جیتسو برزیلی این روزها پرطرفدارترین هنر رزمی است. تلقین تکنیک های ارسال چیزی است که BJJ را به درستی محبوبیت به دست آورده است. قدرت عضلانی و حافظه شما را تقویت می کند. علاوه بر تناسب اندام قلبی عروقی، از شما یک مبارز کامل می سازد.

در این دوره از ورزش های رزمی، BJJ بهترین هنر رزمی برای شماست. این نه تنها شما را به یک مبارز کارآمد تبدیل می کند، بلکه یک فرد ورزشکار/فعال نیز می سازد.

دیدگاهتان را بنویسید